B2B Pazarlamada Dijital Dönüşüm
B2B (business-to-business) pazarlamanın geleceği iki kelimeyle özetlenebilir: Dijital dönüşüm. Dijitale geçiş B2B pazarlama tarafında uzun zamandır gerçekleşiyor ve pazarlama faaliyetlerini yürütme şeklini değiştiriyor. Araştırmalar, dijital dönüşümü başarılı bir şekilde yöneten B2B şirketlerinin benzerlerine göre % 8 daha fazla hissedar ve 5 kat daha fazla gelir getirisine sahip olduğunu gösteriyor. Bu şaşırtıcı rakamlar başarılı ve geleceğe dönük B2B şirketleri yaratmada dijital dönüşümün gücünü gösteriyor.
B2B Dijital Dönüşüm Nedir?
Basitçe ifade etmek gerekirse, B2B dijital dönüşüm, süreçleri kolaylaştırmak ve müşteri deneyimini iyileştirmek için uçtan uca dijital pazarlamanın kullanılmasıdır. En iyi B2B dijital dönüşümleri, müşteri ihtiyaçlarını ve bunların teknolojiyle nasıl karşılanabileceğini dikkate alır. Dijital dönüşüm nasıl uygulanırsa uygulansın, her zaman güçlü bir kültür ve zihniyet değişikliği gerektirir. Başarılı olabilmek için dijital dönüşümün stratejik olarak müşteri ihtiyaçlarına dayalı olması gerekiyor. Dijital çözümleri yalnızca yeni teknolojiyi kullanmak için uygulamak etkili değildir. Efektif olarak kullanılmalı ve dijital pazarlamaya güçlü bir entegrasyon sağlanmalıdır. Bu entegrasyon için kurum kültürü oluşturulmalı ve birçok departman bir araya gelmelidir. Pazarlama, satış, insan kaynakları, finans, IT ve kurumsal iletişim departmanı. Bu birimlerden biri ya da birkaçının şirket içinde bulunmaması halinde çalışılan dijital pazarlama ajansı ile sağlıklı iletişim için konunun uzmanı istihdam edilmelidir. Böylece dijital dönüşümde kurum kültürü oluşturulabilir.
Satın Alma Etkileşimi
Günümüzde satın alma modellerinde şirketler derin araştırmalarla efektif seçimler yapabilmek adına ürün ve hizmetler hakkında tüm içerikleri araştırıyorlar. Bu içerikler "içerik pazarlaması" olarak adlandırılabilir. Yani görünen içerikler, bilgiler, mesajlar, eğitimler pazarlama faaliyetleri adı altında olabilir. Ancak bu çalışmaların B2B pazarlamanın elini son derece kuvvetlendirdiği kesin. İçerik pazarlaması B2B için son derce değerlidir. Dönüşüm, içerik pazarlama çalışmalarının eyleme geçirilebilir satın alma etkileşimleriyle harmanlayabilmekteki ve kesintisiz bir iş ortaklığı sağlamaktaki başarıdır. Satın alma etkileşimi yaratmak için yapılması gereken çalışmalar:
• Web Sitesi Güncellemeleri
• Blog Yazıları
• E-Bültenler
• E-Postalar
• Video İçerikler
• Webinarlar
• LinkedIn Özel İçerikleri
• Sosyal Medya İçerikleri
• Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
• Dijital Reklamlar
• Veri Yönetimi (CRM)
• Yapay Zeka Entegrasyonları