Başarılı Bir E-posta Pazarlama Her Eve Lazım!
Şu sıralar çoğunlukla evden çalıştığımız için “ev” tabirini kullandık ama e-posta pazarlama her kurumun olmazsa olmazları arasında. Aslında birçok marka düzenli olarak e-postalar gönderiyor. Bazıları “Junk” klasörünü aşındırırken, bazıları ise mail dünyasının derinliklerinde kayboluyor. Raporlar gösteriyor ki çok az bir yüzdeye sahip, sınırlı sayıda açılma veya okuma elde ediliyor. İhtiyaç sahibi kullanıcıya ulaşılsa dahi geri dönüş alınamıyor.
Peki her şey doğru yapılıyor mu? Etkili sonuç almak adına “Oscarlık Performans” gösteriliyor mu? Başarılı e-posta pazarlama için yeni olan söyleniyor ve etkili iletişim kuruluyor mu? Gelin şimdi başarılı e-posta pazarlamanın inceliklerine birlikte bakalım.
"E-posta ile pazarlama B2B pazarlama alanında sürekli bir varlığın sürdürülmesinin anahtarıdır."
Hem B2B hem de B2C pazarlamanın en önemli kaynaklarından olan e-posta pazarlama, önemli bir dijital pazarlama kategorisidir. Kurumsal dijital pazarlamada genel kullanıma bakıldığında, açık arayla en popüler iletişim şekli e-posta pazarlama elbette. HubSpot tarafından yapılan bir ankete göre, tüm profesyonellerin %86'sı e-posta pazarlamayı diğer platformlardan daha fazla kullanıyor.
"Uzmanlara göre, dünya çapındaki insanların yüzde 34'ünden fazlası e-posta kullanıyor. Bu yaklaşık 2,5 milyar insan demek oluyor."
E-posta, güçlü bir iletişim kanalıdır. E-postaları bir “merhaba” demekten daha fazlasını göndermek için kullanabilirdiniz. E-posta ile pazarlama kampanyaları için kullanıldığında, hedef kitle ile iletişim kurmanın canlı ve güçlü bir yoludur.
Hedef Kitlenizi Web Sitenize Yönlendirin!
Web sitenizde yayınlanan yeni içerikleri e-posta ile iş ortaklarınıza duyurabilirsiniz. Böylece iş ortaklarınızı yaptığınız yeniliklerden haberdar olurlar. Mail göndermek ürün veya hizmeti satmanıza her zaman “direkt” olarak yardımcı olmayabilir. Ancak şu faydaları sağları sağlamanız mümkün:
• Maliyetlerden ve zamandan tasarruf
• Markan bilinirliği artırma
• Ağınızı genişletme
• Hedef kitlenizle daha güçlü ilişkiler kurma
E-posta ile pazarlamanın düşük maliyetlerle olduğundan pazarlama hizmetlerine faydası “efektif” olarak nitelendirilebilir. Dijital pazarlama sayesinde her şeyden önce harcanan kırtasiye miktarını azaltırsınız. Diğer taraftan baskı ihtiyacını ortadan kaldırırsınız. E-posta pazarlamayı kullanmanın bir başka avantajı da, yaratıcılık özgürlüğüdür. Markanıza özgü stratejilerin doğrultusunda oluşturulan tasarımlar e-posta çalışmalarınıza da uygulanır. AGİ Global Dijital Pazarlama çatısı altında e-posta pazarlamanın baştan uca bir yol haritası vardır ve bu yol haritasında strateji çok önemli bir yer tutar.
E-posta ile pazarlama, marka bilinirliğini artırmanızda son derece yararlıdır. Gönderdiğiniz e-postalarla hedef kitlenizin davranışlarını ölçümleyebilirsiniz. Markanızın ses tonunu ve içeriğinizin etkisini deneyimleyebilirsiniz. Bundan sonra, sürecinizi değiştirebilir, e-postalarınızın ve içeriğinizin müşterileriniz için mükemmel olduğundan emin olabilirsiniz. Böylece markanızın kimliğini sağlamlaştırabilirsiniz.
E-posta pazarlamasının işinizi büyütmenize yardımcı olmasının en önemli yolu, ağınızı genişletmektir. Aboneler bültenlerinize kaydolduğunda veya bize ulaşın formunu doldurduğunda, e-posta adreslerini alınır. Bu, onlara dijital pazarlama yapmanıza izin verir.
Web sitenizde yayınlanan içerikler de e-posta pazarlama konusudur. Belirlenen bir zaman aralığında yeni içerikler yayınlamak ve abonelerinizle paylaşmak, şirketinizin SEO'sunu da (arama motoru optimizasyonu) artırır. Tüketicilerin aramalarıyla eşleşen anahtar kelimeleri yayınladıkça ve kullandıkça, arama motorlarında varlığınızı artacaktır.
"Müşterilerinizle güçlü bir ilişki kurmak, bir şirketin başarıya ulaşma yollarından biridir."
Güvene ve anlayışa dayalı ilişkiler kurmak çok önemlidir. Bu ilişkileri kurmanın en iyi yöntemi pazarlama araştırması segmentleridir. Bu segmentler, tüketici davranışına, psikografiye ve yaş, ilgi alanı ve coğrafya dahil olmak üzere çeşitli demografik özelliklere dayanmaktadır. Bu verileri izlemek, müşterilerinize sunduğunuz içeriğin ihtiyaçlarını karşılamasını ve her zaman değerli olmasını sağlar. Ayrıntılara gösterilen bu özen, onların güvenini kazanır ve nihayetinde marka sadakatini artırır.
İletişimde tutarlı olmalısınız. Hedef kitlenize her zaman değerli içerikler sunan kaliteli dijital pazarlama sağlamasınız. Bunu hizmeti dijital pazarlama ajanslarından alabilirsiniz. E-posta göndermek için en iyi zamanın ne zaman ve ne sıklıkla olduğunu tespit edin. E-posta pazarlamada, doğru stratejiye sahip olmak son derecede önemlidir. Her çeyreğin sonunda, markanız ve sektörün pazarlama iletişimlerini alınan raporlarla değerlendirmelisiniz.
Bir işletmenin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, özellikle küçük bir işletme iseniz; güvenilirlik oluşturmaktır. Neden başka şirketlerin sizin yerinize seçildiğini hiç merak ettiniz mi? İşletmenizin güvenilirliğini artırmak zaman alır ve bunu yapmanın en iyi yolu abonelerinizle iletişim halinde kalmaktır. E-posta pazarlama bunun en etkili yollarından biridir.
Bir başka yazıda görüşmek üzere.