Dijital Pazarlamada Planlama ve Strateji Nasıl Olmalıdır?
İletişimde strateji olmazsa olmaz. “Limanı belli olmayan bir gemiye hiçbir rüzgar yardımcı olamaz.” Biraz iddialı bir giriş olsa da planlama ve strateji, pazarlamada amaca ulaşmada çok önemli bir süreç. Sektörlere göre farklılık gösterse de iletişim ve pazarlama için ortak özellikler taşıyor. Arka planda ne kadar iyi bir kurgunuz, planınız ve stratejiniz varsa, iletişiminiz o kadar iyi çalışır ve pazarlama faaliyetleriniz o denli etkili olur.
Sadece Bir Görev Değil Operasyon!
Dijital pazarlama bir proje ya da sorumluluk verilen çalışanlar için bir görev değildir. Kurumlarda farklı departmanların uzun soluklu bir arada çalışacağı bir operasyondur. Plan ve strateji hazırlanmadan önce kurumların bu düşünce yapısını benimsemesi etkin bir dijital pazarlama için önemlidir. Pazarlama, satış, kurumsal iletişim, finans, satın alma, idari işler, kurumsal iletişim gibi bir çok departman dijital pazarlama planlama ve stratejilerinin içinde yer almalı veya dahil edilmelidir.
Efektif Pazarlama İçin Plan ve Strateji
Reklam maliyetlerinin efektif kullanılması konusu planlamanın en önemli maddelerinin başında geliyor. Hedef kitlenin alışveriş alışkanlıkları, marka ile etkileşimi, ihtiyaçları gibi veriler oluşturulacak dijital stratejiye şekillendirecektir. Doğru zamanda doğru mecrada olmak ve doğru ürün/hizmeti sunmak efektif maliyetler için de oldukça belirleyicidir.
Adımları Belirleyin
Markanızı tanımlayın: İlk amacınız bilinirlik ise öncelikle markanızı tanımlamalı ve anlatmalısınız. Burada iletişim için “bilinirlik” anahtar kelime olacaktır.
Ürün veya hizmetinizi belirleyin: Sunduğunuz ürün veya hizmeti sizi ayrıştıracak özelliklerinin altını çizin. Müşterilerinizin ihtiyacı olduğundan emin olun. Ulaşılabilir olduğunu sorgulayın ve tedarik-entegre-destek gibi baştan uca tüm aşamaları arka planda hazırlayın.
Hedef kitlenizi belirleyin: Ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi ürün veya hizmetiniz doğrultusunda belirleyin.
Kullanacağınız kanalları belirleyin: Hedef kitleye hangi iletişim kanalları üzerinden ulaşacaksınız? Güncel dijital mecraları kullanmalısınız.
Rakipleri analiz edin: Rakiplerinizin güncel çalışmalarını analiz etmeli güçlü ve zayıf yanlarını belirlemelisiniz.
İletişimin tonu: İçerik oluşturmadan önce hedef kitlenizin uygun bir ses tonu ile belirlemeli ve içerik çalışmaları için bir yol haritası belirlemelisiniz. Böyle markanızla örtüşen kreatif çalışmaların nasıl olacağına da ışık tutmuş olursunuz.
Bütçe ve mecra: Belirlenen bütçe hangi zaman aralıklarında ve hangi mecralarda kullanılacak? En efektif olan bulunmalı ve kullanılmalıdır.
Ölçümler: Gerek planlanan pazarlama faaliyetleri gerekse önceki dönem yapılan çalışmaların ölçümleri belirli zaman dilimlerinde raporlanmalı ve değerlendirilmelidir.
Stratejiniz Hazırsa AGİ Global Uzmanlığında Aşağıdaki Çalışmalara Başlayabiliriz!
• Kurumsal Kimlik Tasarım ve Revizyonları
• Web Sitesi Analizi Oluşturma
• Web Sitesi İçerik Adaptasyonu
• Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
• Arama Motoru Pazarlaması
• Sosyal Medya Pazarlaması
• Kreatif İçerik Oluşturulması
• İçerik Stratejisi ve Pazarlaması
• Dijital Medya Planlama ve Satın Alma
• E-posta Pazarlama
• Mobil Pazarlama
• E-Ticaret Yönetimi
• PR Çalışmaları
• Blog Oluşturma ve Satış Ortaklığı Pazarlaması
• Ölçümleme Çalışmaları
• Raporlama ve Geribildirim