Kriz Dönemlerinde Dijital Pazarlamanın Önemi
Küresel salgın, ekonomik krizler, doğal afetler ve gündemi belirleyen olaylar şüphesiz pazarlama faaliyetlerinin de seyrini değiştiriyor. Üretimden son kullanıcıya her sektörden her eko sistemde kartlar yeniden dağıtılıyor, yeni normaller belirleniyor. Eğer bir yıl kriz yılı olarak anılacak ise bu şüphesiz 2020 yılı olacaktır. Öyle ki belki bu yıl bittiğinde, Amerikan filmlerinde olduğu gibi; her birimiz için bir ambulans gelecek ve kapısına oturduğumuzda bir fincan sıcak kahve ve omuzlarımıza bir battaniye verilecek.
İşte böylesine zorlu günler geçirip yeni normallerle yüzleşirken şirketler de “işe devam etmek” adına pazarlama stratejilerini gözden geçirdiler. Krizler her zaman olabilir ancak hazırlıklı olmak ve A, B, C planlarına sahip olmak gerekir. Tüm bunların ortasında 360 derece iletişimin en önemli ana arterlerinden birini oluşturan “dijital pazarlama” daha çok ağırlık verilmesi gereken alanlardan biri haline geliyor. Neredeyse tüm krizlerde insanlar çeşitli sebeplerden sokağa çıkamaz, sosyal yaşantısına devam edemezken dahi dijital ortamlardan kopmuyor, kopamıyor.
Dijital pazarlama kriz dönemlerinde markaların elini kuvvetlendiriyor, hedef kitleye daha kolay ulaşmasını sağlıyor. Olası bir kriz senaryosunda markalarında bazı tedbirler aldığını düşünecek olursak, yapılacak pazarlama çalışmalarında iki temel şeyin efektif olması gerektiğinin altını çizmek kaçılmaz: 1- İletişim 2-Hedef kitle. Harcanacak bütçenin tam istenen kitleye ulaşmasını sağlarken bu iletişimin de fiyat-performans oranın çok iyi olması özellikle kriz dönemlerinde olmazsa olmazlardan.
Peki bu dönemlerde dijital pazarlamada neler yapmalı?
Öncelikle ihtiyaç olan strateji çok iyi belirlenmeli
İçerikler pazarlama stratejisi ile aynı dili konuşmalı
Bütçe doğru planlanmalı
Harcamalar anlık ölçülmeli
Gündeme kabul edilip benimsenmeli
Pozitif ve umut veren mesajlar verilmeli
Kriz dönemlerinde efektif iletişim için dijital pazarlamanın öneminin arttığı kesin. Ancak diğer yandan da tüketici davranışları da bu ölçüde değişiyor. Tüm olup bitene rağmen pazarlama faaliyetleri kesinlikle durdurulmamalıdır. Doğru strateji, doğru hedef kitle ve doğru mesaj bileşenlerine doğru ürün/hizmet de eklendiğinde kriz dönemlerinde dijital pazarlama adeta biçilmiş kaftan olacaktır.