Online ve Offline Pazarlama Nedir?
Markanızın reklamını ve pazarlamasını geliştirmek için çeşitli alanlar her zaman vardır. Bu gün muhteşem olduğunuz düşündüğünüz mecralar, yarın mükemmel olmayabilir. Ne tür bir reklam yapmak istediğinizi ve bunun kime fayda sağlayacağını düşünün. Ayrıca, onu uygularken bir plana da ihtiyacınız var. Online veya offline pazarlama arasında emin değil misiniz? Çabalarınızı hangisine yoğunlaştırmanız gerektiğini görmek için bu makalede her ikisini de ele alacağız.
Online Pazarlama Nedir?
Online pazarlama, internet üzerinde yapılan reklam çalışmalarının tamamına denir. E-posta haber bültenleri göndermek ve sosyal medya reklamlarını kullanmaktan sitenizi optimize etmeye ve Google reklamlarına kadar markalar artık hedef kitlelerine ulaşmak için online pazarlamayı kullanıyor.
Offline Pazarlama Nedir?
Geleneksel yöntemlerle yapılan iletişim ve reklam çalışmalarına offline pazarlama diyebiliriz. Markaların bundan uzun yıllar önce (internet öncesi) kullandığı yöntem budur.
Online Pazarlama Yöntemleri
Arama Motoru Çözümleri (SEM)
Arama Motoru Optimizasyonları (SEO)
Sosyal Medya Çözümleri
Sosyal Medya İçerik Yönetimi
Sosyal Medya Kampanya Yönetimi (SMM)
Tıklama Başına Ödeme (PPC)
E-posta pazarlama
Ücretli Reklamlar
Google Görüntülü Reklamları
Webinarlar
YouTube Reklamları
Offline Pazarlama Mecraları
Televizyon - Radyo - Gazete - Dergi
Reklam Panoları - Tabelalar
Broşürler - Kataloglar
Telemarketing
POP Malzemeleri (yerinde tüketim alanları için basılı malzemeler)
Seminerler
Canlı Gösteriler
Etkinlikler
Doğrudan Postalama / Promosyon
Online Pazarlamanın Yararları
Online pazarlama, bugünlerde çoğu şirketin reklam stratejilerinde başrol oynar ve onlara aşağıdaki avantajları sağlar.
• Ölçmesi Kolay
Analizler ve iç görüler sayesinde online reklamlarınızın ve pazarlamanızın ne kadar iyi performans gösterdiğini izleyebilirsiniz. Ölçerek, stratejinizi geliştirebilir, böylece yalnızca size istediğiniz sonucu lamanızı sağlayan yöntemleri uygulayabilirsiniz.
• Hedef Kitle Tarafından Bilinirlik
SEO ve bazı sponsorlu reklamlar dahil olmak üzere belirli online pazarlama yöntemleri efektif sonuçlar verecektir. Online bir reklam oluştururken, tam istediğiniz hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Reklamlarınızı ilgilenmeyen kişilere göstermek için para harcamazsınız.
• Fiyat Performans
Offline reklamcılığa kıyasla, online reklamlar daha uygun maliyetlidir. Özellikle sosyal medya gibi bazı yöntemlerin kullanımı tamamen ücretsiz olabileceğinden, küçük bütçeli yeni markaların hedef kitlesine ulaşması daha kolaydır.
• Mobil Kullanıcılar
Günümüzde çoğunluk interneti mobil cihazlar üzerinden kullanıyor. Bu nedenle bu kullanıcıları da hedeflemeniz çok önemli. Reklamların ve web kullanıcılarına ulaşma yöntemlerinin çoğu artık mobil cihazlar için uyarlanabilir.
• Daha Kolay Erişim
Reklamlar, online olarak kayda değer sayıda insana ulaşabilir. İnsanların etkileşimde bulunduğu bir paylaşım yaratırsanız, düşündüğünüzden daha da etkili bir iletişim sağlayabilirsiniz.
• Hedef Kitle ile İlişkiler Kurun
Muhtemelen, hedef kitleniz reklamlarınızı online olarak tekrar tekrar görecek. Markanızı hızla tanımaya başlayacaklar, bu da marka bilinirlik açısından önemlidir. Sizi ne kadar çok görürlerse, size o kadar çok güvenecekler. Sonunda bu, markanızla olan ilişkilerini güçlendirecektir.
Offline Pazarlamanın Faydaları
Elbette, offline pazarlamanın da kendine has yararları bulunmaktadır. Bazı yöntemler şimdi biraz modası geçmiş gibi görünse de, yine de rakiplerinizden bir adım önde olmanıza yardımcı olabilirler.
• TV Reklamları
Hedef kitleniz dijital bir şey yerine sahip olacakları fiziksel bir şeyi tercih edebilir. Bazı insanlar için durum kesinlikle böyledir. Örneğin müzik endüstrisine baktığımızda, müziğin çoğu dijital formatlarda mevcut olsa da, plak plaklar şu anda giderek daha popüler hale geliyor. Bu aynı zamanda reklamcılıkta da geçerlidir. Kartvizit, broşür veya markalı ürünler verin, tüketiciler tutabilecekleri ve saklayabilecekleri şeylere sahip olmayı severler.
• Kitle Oluşturur İlişkiler Kurar
Bu kartvizitler, kendine has bir kitle oluşturma etkinliklerinde de kullanışlı olacaktır. Kitle oluşturma, markanızın sözünü gerçek hayatta yaymanın harika bir yoludur. Aynı zamanda size insanlarla yüz yüze konuşma şansı verir. Böylece herhangi bir soruyu doğrudan cevaplayabilirsiniz.
• Dikkatini Size Veren Bir Kitleye Ulaşın
Televizyon seyreden veya gazete okuyan kişiler, genellikle yaptıkları şeye odaklanırken; sosyal medyada gezinenler eylemlerine yeteri kadar odaklanmış değillerdir. Bir TV veya gazete reklamı kullanmak, size özenli ve pazarlamanıza tüm dikkatini verecek kişiler tarafından fark edilme şansı verir. Bu, offline pazarlamanın en büyük artısıdır.
• Yaratıcı Olma Şansı
Offline pazarlamacılığının elinize çok daha fazla argüman bulunur. Offline pazarlamadan onlineda olduğundan çok daha fazla seçenek vardır ve bu, süper yaratıcı olmayı kolaylaştırır.
Online Pazarlamanın Yanında İyi Çalışabilir
Bununla birlikte, yalnızca offline pazarlamaya bağlı kalmak için hiçbir neden yoktur. Birbirleriyle iyi çalışabildikleri için ikisini bir araya getirmenin birçok faydası vardır.
Online ve Offline Pazarlama Nasıl Birleştirilir?
Hem online hem de offline pazarlama kendi başlarına iyidir, ancak bunları başarılı bir şekilde birleştirdiğinizde, yeni bir pazarlama süper gücüne sahip olduğunuzu keşfetmeye benzediğini görmelisiniz! Kampanyalarınızı ve marka pazarlama stratejilerinizi dikkatlice planlarsanız, dijital çabalarınız offline yöntemlerinizi desteklemeye yardımcı olabilir. Elbette bunun tersi de geçerlidir.
Her ikisini de birleştiren sağlam ve çok yönlü bir pazarlama kampanyası elde etmenin birkaç yolu:
• Online Eylem Çağrısı ile Offline Promosyonları Artırın
Yakında yayınlanacak bir TV veya ilan panosu reklamınız var mı? Henüz halka açıklanmayabilir, ancak halkı bu konuda heyecanlandıramamanız için bir neden yok. Sosyal medya kanallarınızda heyecan uyandırmaya başlayabilirsiniz. "Cuma günü saat 21: 00'de izleyin!" gibi bir harekete geçirici mesaj verirseniz, reklamınızı görmek için birkaç izleyicinin daha izleyiciye ulaşmasını sağlamalısınız.
Bu online eylem çağrıları, seminerleri, webinar ve etkinlikleri tanıtmak için benzer bir şekilde kullanılabilir.
• Online Verilerle Offline Pazarlamayı Destekleyin
İnternet sayesinde analiz etmek için kullanabileceğimiz çok fazla veri var. Bu veriler online kaynaklardan gelebilir, ancak yine de offline reklamcılığına bakmak için kullanılabilir. Örneğin, fiziksel mağazalarınızı ziyaret eden veya etkinliklere katılan tüketici türleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.
• Bütçe
Herhangi bir marka için muhtemelen en büyük belirleyici faktör. Mali durumunuza bakmanız ve neye paranızın yeteceğini bulmanız gerekir. Çok dikkatli ve dikkatle yapıldığında, gerçekten ucuz bir pazarlama seçeneği bile size oldukça iyi getiri sağlayacaktır.
• Hedef Kitle Nerede?
Ürününüz genç erkekleri hedefliyorsa, webinar düzenlemenin veya TV reklamlarına yatırım yapmanın bir anlamı yoktur. Hedef kitleniz muhtemelen onları görmeyecektir; YouTube ve uygulama içi reklamlar için gitmek en iyisidir. Hedef kitlenizin nerede olduğunu ve en çok hangi reklamları göreceklerini gösteren verilere bir göz atın. Paranızı harcayabileceğiniz akıllı yerler burası olabilir.
• Marka Kimliği
Ayrıca markanıza neyin uygun olacağını da düşünmelisiniz. Bazı pazarlama türleri marka kimliğinizi artırabilirken, diğerleri onu engelleyebilir. Genel marka kimliğinizi güçlendirmek istiyorsanız, daha güvenilir pazarlama ve reklamcılık yöntemlerinden bazılarını kullanmak en iyisi olabilir.
• Farklı Kanalları Test Edin
Bir hafta işe yarayan bir sonraki hafta işe yaramayabilir. Esnek olduğunuz sürece, bu çok fazla sorun olmamalıdır. Offline ve online pazarlamanın mükemmel dengesini bulana kadar birkaç farklı seçeneği test etmeye hazır olun. Bu gönderinin ana fikirlerinden biri, sizin ve markanız için neyin işe yaradığını bulmanın önemli olmasıdır. Neyse ki, dikkate alabileceğiniz birçok farklı offline ve online yöntem var. Mükemmel offline / online karışımın o tatlı noktasını bulduğunuzda, gökyüzü gerçekten marka pazarlamanızın sınırı olacak!