Dijitalleşmenin tüm sektörleri değiştirdiği günümüz dünyasında, pazarlama faaliyetleri de dijital ortama taşınıyor. Geleneksel reklamcılık anlayışının kademeli olara terk edildiği günümüzde, firmalar pazarlama bütçelerinden hatrı sayılır oranları dijital pazarlama faaliyetlerine ayırıyor. Bazı markalar dijitalleşme süreçlerini in-house olarak yönetirken, bazıları profesyonel bir pazarlama ajansının danışmanlığı ile sürdürmeyi tercih ediyor. Burada etken faktörler; şirketlerin büyüklüğü, potansiyel hedef kitlenin büyüklüğü, kurumsal yapılarının esnekliği ve pazar trendlerine göre yönlendirilmesi gereken stratejileri oluyor.
Dijital pazarlama çok girdisi olan bir yapı. Potansiyel müşterilerinize ulaşabilmek için markanızı ve mesajlarınızı, doğru hedef kitlenize çok iyi anlatmanız, sürekli değişen trendleri okumanız ve markanıza uyarlayabilmeniz gerekiyor.
Dijital pazarlamadan ne beklediğinizi belirleyin. Dijital pazarlama size/markalarınıza hangi kazanımları katacak?
Dijital pazarlama stratejinizi belirlemek için kilit nokta beklentileriniz olacak. Bu strateji doğrultusunda, markanızın mevcut durumunu dijital stratejiye uyarlayabilir ya da yeni bir strateji oluşturmanız gerekebilir.
Hedef kitleninizi belirleyebilmeniz ve hedef kitleye özel iletişim çalışmaları yapabilmeniz; dijital pazarlamanın, geleneksel pazarlamayla kıyaslandığında en büyük avantajlarından biri. Hedef kitlenizi iyi belirlemezsiniz, dijital pazarlama yatırımlarınızın potansiyel getirisi istenilen düzeyde olmayacaktır. Hedef kitleyi belirledikten sonra çalışmalara başlarken alanında uzman profesyoneller ile iletişime geçmeniz; çok algoritmalı bu yapıda karşılacağınız olumsuz sonuçları en aza indirgeyecektir. Her mecranın dili, iletişimi ve geri bildirim yolları farklı; bu noktada yapılacak hatalı iletişim; pazar payınızda azalma ya da farklı fırsatları kaçırmanız anlamına gelebilir.
Dijital pazarlama; Web, Mobil, App ve çok yakında giyilebilir teknolojiler üzerinde Arama Motoru-Görüntülü/Programatik Reklamcılık, İçerik Pazarlama, Influencer Pazarlama, CRM yönetimi, Online Pr Yönetimi ve daha birçok konuda kendi uzmanlık alanlarını oluşturmakta. Uzmanlık alanınız dijital pazarlama değilse bu yapıların tümüne hakim olmanız pek mümkün değil. Gerek fikir almak, gerek iş birlikteliği seçeneğini değerlendirmek üzere konunun uzmanlarıyla markanız için neler yapılabileceğini değerlendirmek faydalı olabilir. Markanız için neler yapılabileceğini, hangi rasyonel faydalar elde edileceğini konunun uzmanlarıyla değerlendirin. Eğer bir dijital pazarlama ajasıyla iş birliği yapacaksınız, ajansın porföyünü de gözden geçirmeyi ihmal etmeyin.
Dijital pazarlama web üzerinde birçok mecrayı kapsayan bir süreç ve her mecranın farklı kullanım araçları, kullanım özellikleri var. Markanızın bilirnirliği, kampanyanızın hedefleri doğrultusunda; mecra seçimi, mecra yönetimi ve içerik stratejinizi planlayın. Hangi mecranın, markanıza nasıl artı değer katabileceğini öğrenin. Markanız için hedefleriniz doğrultusunda, kullanıdığınız mecralar belirgin ve net ise bir başka mecraya yatırım yapmak yerine, markanızı odak mecranızda daha iyi bir konuma taşımaya çalışmak daha faydalı olacaktır. Dijital pazarlama ile ilgili daha fazla bilgi için için bizimle iletişime geçebilir, 0 212 274 67 33 numaralı hattan ulaşabilirsiniz!